13 June 2015

Apa Mereka Buat Kat Atas Tu???

Inilah gaya mereka pada minggu pertama mereka berpindah dari Kuala Lumpur ke kampung saya. Mungkin disebabkan keluasan rumah kampung yang 3 kali ganda membuatkan mereka sentiasa explore rumah ni. Ada kalanya saya puas mencari-cari mereka merata tempat, rupa-rupanya mereka menemui tempat yang tersembunyi.

Tengok saja si Mimi dan Nini, mereka menjumpai tempat yang sangat strategik dia nampak kita tapi kita tak perasan mereka. Tempat pilihan itu ialah di atas almari di depan pintu bilik saya manakala Nini pula berada dalam bakul besar yang kosong.

Terjerit-jerit saya panggil mereka tetapi mereka tak berbunyi langsung. Puas cari bawah katil, almari kerusi dan peti sejuk, apabila mendongak saya ternampak kelibat Mimi dan selepas tu baru ternampak Nini dalam bakul. Kesian betul dengan mereka, saya tak dapat nak selami apa yang mereka rasa.

No comments: