23 October 2014

Hj Ahmad's Family Gathering 2014 - Part 1

Pada 22 Oktober 2014 (semalam) adik-adik saya telah menganjurkan pertemuan keluarga di Restoran Rebung di Bangsar. Semua adik-adik saya dan keluarga mereka hadir sama walaupun ada beberapa members of family yang tidak dapat hadir atas urusan peribadi, mereka yang tidak hadir adalah Adik (Mohamad Firdaus), Kak Ngah (Afifa) dan Amir (Mohamad Amirudin).

Adnan dan keluarganya bersama dengan Ain bertolak dari Kota Tinggi Johor dan menginap di rumah keluarga kami di Felda Bukit Senggeh, Melaka. Manakala Azman pula bertolak dari pejabatnya di Johor sementara keluarganya bertolak dari Kuantan. Saya dan emak dari Taman Saga.

Allah huakbar... bukan main susahnya nak saya sampai di Restoran ini. Sesat beberapa kali dan hampir berlaku kemalangan. Kejadian ini betul-betul buat saya stress dan hilang selesa makan, sebaliknya rasa nak muntah pula bila melihat pelbagai makanan. 

Kelihatan anak-anak bujang kami dalam foto di atas Amir di hadapan sekali, di belakangnya adalah Ammar dan di belakang Ammar adalah Amirul. Manakala di sebelahnya juga bernama Amir, kedua-dua Amir berkaca mata.

Yang ini pula adalah anak dara kami tentunya tak termasuk mak saya.... Dari kanan Kak Long (Adila), Adlina dan Wawa.

Di hadapan saya pula adalah Abang (Adi Nur Rasyid) anak saudara lelaki sulung keluarga kami. Abang bertolak dari UiTM di Shah Alam dengan menaiki motosikalnya. Jarak antara Uni dia dengan Restoran ini pun bukannya jauh sangat. Yang pakai TShirt merah di hujung tu adik saya Adnan.

Yang ini adalah adik saya Azman dan di sebelah dia adalah Azmee. Dan diperkenalkan adik-adik ipar saya.

Oza isteri kepada Azmee, di sebelahnya Azi isteri kepada Azman dan Shima isteri kepada Adnan. Sebelah abang adalah adik bungsu saya Ain. Mereka makan sekenyang-kenyangnya dan bagi saya rasa makanan di restoran ini bolehlah tahan. Dan lebih baik jika kuih lopis dibuat dengan lebih sempurna iaitu bukan dikukus dan bentuk sebaliknya direbus dari pulut yang dibalut dengan daun pisang.
Saya bagi 4 bintang kepada restoran ini.

No comments: