22 October 2014

Gelagat Kiki Di Veterinar Cheras

Baru-baru ni saya bawa Kiki ke Veteriner Kerajaan di Cheras, lawatan Kiki kali ini adalah untuk vaksinnya yang terakhir.

Kiki ni memang tidak suka sangat duduk dalam carrier dia, dia akan menjerit sekuat hati untuk kita keluarkan dia dari carrier. Masalahnya dia pula sangat takut dengan orang lain. Jika dikeluarkan dari carrier makanya sayalah yang akan jadi mangsa dia.

Dia akan cuba menyorokkan muka dan badan dia di celah-celah tudung, muka dan ketiak saya, Apa nak buat dah sayang makanya saya ikutkan juga.

Selepas puas menyondol, nampaknya Kiki dah penat. kasihan Kiki akhirnya dia duduk di atas kerusi dengan bersembunyi di sebalik beg saya.

Akhirnya dia terlelap juga. Kali ini ramai pelawat di Vet ini, kami terpaksa menunggu lama. terdapat juga kucing/ haiwan lain yang dah penat dan berbunyi menghangatkan suasana.

Nasib saya baik sebab Kiki terus lena sehingga nombor dia dipanggil.

No comments: