24 June 2014

Salji Turun Di Katil Mummy

Kucing-kucing saya sememangnya pantang apabila mendapat tisu... tak kiralah tisu bulat, kotak atau yang dah dipakai dan berselerak di atas lantai. Dengan cepat tisu-tisu tu akan disiat, dirobek, dikirai oleh mereka.

Tengok apa dah jadi dengan katil saya (katil ni sudah menjadi tempat mainan mereka sejak kecil.... mereka melompat dan bergusti di sini. Saya kurang bimbang bila mereka bermain di atas katil sebab mereka mungkin tidak cedera, terhentak, atau terhatuh yang mungkin menyebabkan mereka cedera.

Cuma saya terpaksa terlalu kerap menukar cadar dan sarung bantai serta selimut, maklumlah mereka haiwan berbulu dan kadang kala membawa pasir naik ke atas katil.  Nak marah pun tak guna mereka bukannya faham, pada mereka menyiat tisu serta menembuskan kuku-kuku mereka ke tisu bulat mungkin satu keseronokan.. 

Lihatlah bagaikan kepingan salji di atas katil. Terkejut melihat serekan tisu bertaburan di serata tempat di atas katil. Bila dah dilonggokkan satu bakul sampah dan sampai nipis gulungan tisu tersebut dikerjakan mereka.

No comments: