30 March 2012

Kenduri Doa Selamat Anita Ke Tanah Suci

Malam tadi ada kenduri di kelas kami. Lebih kurang 10 minit ke jam 10.00 malam, dengan persetujuan semua kelas ditamatkan dengan bacaan doa selamat oleh Ustaz Ramli khusus untuk Anita yang akan berangkat ke Tanah Suci untuk menunaikan ibadat umrah. Foto sebelah Anita diapit oleh 2 sahabat yang sama belajar di Masjid Negara.

Antara kawan-kawan yang meraikan kenduri ini. Kami mendoakan agar Anita dan rombongannya selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air, kami juga mendoakan agar Allah Taalah mengurniakan mereka dengan umrah yang mabror serta mengkabulkan doa-doa yang dibacakan oleh Anita.

Saya sendiri pun ada mengirim doa dan meminta Anita menyampaikan salam saya kepada Rasulallah SAW. Entah bilakah agaknya saya dapat kembali semula ke situ????? saya bercadang untuk membawa adik saya (Ainee) dan ibu saya untuk menunaikan fardu haji sekali lagi, atau sekurang-kurangnya dapat mengerjakan ibadat umrah bersama-sama mereka.

Seronok apabila mendengar berita ada kawan-kawan yang akan menjejakkan kaki untuk kali keberapa di tanah suci. Semoga Allah memurahkan rezki dan memberikan saya kesihatan yang cemerlang supaya saya dan keluarga terutamanya ibu saya dapat selalu mengunjungi tanah suci ini.

No comments: