08 March 2012

Iklan : Kasih Seorang Ayah Yang Bisu (Thailand)


Sedih betul melihat iklan ini, susah kita nak buat kenyataan kerana anak gadis yang sedang membesar sememangnya memerlukan idola yang boleh dia banggakan. Sudahlah ibu telah tiada yang tinggal hanya ayah yang bisu, walaupun begitu ayahnya seorang yang sangat bertanggungjawab dan penyayang - anaknya adalah segala-galanya. Rupanya sukar jika tidak dapat berkomunikasi dengan sempurna.

Akhirnya si anak sedar juga betapa besar menggunungnya kasih ayahnya.... apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk si anak. Saya tertanya-tanya selepas ayah saya meninggal adakah ayah yang lain bersikap penyayang seperti ini. Kalau ada syabas kerana andalah masa depannya.

Saya sangat merindui ayah saya... masih sukar untuk melupakan dia, semoga Allah merahmati ayah saya sentiasa. Amin

No comments: