26 September 2011

Nak Gantikan Jalur Gemilang???????????



Ini antara berita yang saya terima baru-baru ini dan saya jangkakan ramai yang dah tahu mengenai cadangan pembangkang untuk menukar Jalur Gemilang - "Kuala Lumpur: DAP assemblyman for Kota Alam Shah M. Manoharan wants Jalur Gemilang to be replaced with a new flag should Pakatan Rakyat come to power. Manoharan, who refused to fly the Malaysian flag on Malaysia Day today, said his call to replace the national flag is due to its "deficiencies and shortcomings"."

Saya menyeru dan mencabar anak-anak Melayu, jangan duduk diam - berbagai-bagai cara kaum ini timbulkan isu dan masalah yang menyentuh dan bersangkut-paut dengan Islam dan Melayu. Mereka lakukannya dengan strategi bergabung dengan orang Melayu lain. Pastikan bangsa kita memerintah dan terus kekal di Alam Melayu ini, bukankah Melayu itu gagah? tinggal lagi bangsa kita terlalu lama dibuai dengan kemewahan yang tak seberapa dan rasa selesa. Celikkan mata dan lihat sendiri apa yang dah berlaku. Bagi yang cerdik cuba susun kronologi pembangkitan kaum-kaum ini. Jangan leka dan teruskan berjuang.

Kongres Majlis Agama Islam Seluruh Malaysia akan bersidang dan saya jangkakan banyak resolusi yang baik untuk bangsa dan negara akan diputuskan, untuk memperkukuh dan perkuatkan lagi kedudukan Yang DiPertuan Agong dan Raja-Raja Melayu sebagai Ketua Negara/ Negeri yang yang bertanggungjawab memelihara Islam dan orang Melayu.

Jangan lekas melatah dengan terpengaruh dengan omongan kaum yang memang suka melihat keruntuhan Islam dan Melayu. Negara ini adalah warisan dari nenek moyang kita... Sedarlah.....

No comments: