10 May 2015

Novel : Cinta Dua Zaman - Azri Misti


Saya mencuba membaca sebuah lagi novel Melayu yang ditulis oleh Azri Misti. Jodol novel ini adalah Cinta Dua Zaman. Saya selesai membacanya pada 2 Mei 2015 kira-kira jam 1.45 tengah hari, di Taman Saga Ampang. Saya memberikan 4 dari 5 bintang kepada novel ini. Nampaknya ramai penulis Melayu yang dah pandai menulis, dah mempunyai idea yang menarik dan membuka minda serta berimaginasi laju dan di luar kebiasaan dunia.

Novel ini mengesahkan 7 orang anak muda yang terhumban di zaman di belakang mereka, nun jauh di abad ke 15. Lokasi mereka dihumbankan adalah di zaman kesultanan Melayu Melaka. Namun kisah banyak berlaku di Langkasuka dan Pulau Merah. Di mana kedua-dua lokasi ini jangan tanya saya. Ikut bacaan saya Langkasuka adalah sebuah kerajaan Melayu dulu kala. Manakala Pulau Merah saya tidak pernah mendengarnya.

Tahniah kepada penulisnya. Tapai saya suka jika penulis ini banyak kali menyebut perkataan Tanah Melayu ... anda tahu kenapa?   cari sendiri sebabnya.

1 comment:

Review Novel Cinta Dua Zaman – Part 1 of 3 said...

Jom baca review novel cinta dua zaman kat link ni.. :)
http://izivio.com/review-novel-cinta-dua-zaman-melayu-online/