23 March 2015

Novel: Cinta Sang Ratu - RAM


Saya selesai membaca novel ini pada 22 Mac 2015 jam 2.30 pagi. Novel ini adalah kesinambungan dari Novel Bagaikan Puteri. Selesai ini ada lagi kesinambungan cerita Laksamana Sunan yang saya tak tahu bila nak mula. Bila dah mula susah pula nak buat kerja lain kerana hati teringatkan Laksamana Sunan, apa cabaran dan dugaan yang dia hadapi, dan yang paling utama siapakah wanita yang akan berada di sisinya nati.

Dalam novel ini Sang Ratu, iaitu Ratu Sulaman telah meninggalkan Laksamana Sunan. Dia meninggal atas tangan bonda dia Maharani pemerintah Pulau Utara. Dalam novel ini RAm menceritakan 2 dimensi zaman yang selari. Dan kali ini Dani yang bertemu dengan Sunan dan diselamatkan Sunan. Saya tertanya-tanya apakah yang berlaku kepada Manggala awal yang dibawa lari oleh Rajikin. Mungkinkah cerita itu diuraikan dalam novel seterusnya.
Mencari dan mungkin mencuri masa untuk menatap Hijab Sang Pencinta ....

Tahniah RAM, tuan telah membuka hati saya untuk membaca novel Melayu, walaupun kini hanya novel RAM sahaja yang saya beli selain dari novel Inggeris.

No comments: