18 March 2015

Bila Mereka Bergurau

Macam yang selalu saya ceritakan sebelum ini, kesemua kucing-kucing saya suka bermain di atas katil saya dan kadang-kala di atas katil mak. Mereka melompat, mencakar dan bergumpal. Ada kalanya menarik-narik langsir sehinggakan langsir rumah saya semuanya telah rosak dan koyak rabak.

Mereka juga mampu mengirai semula selimut tebal serta masuk ke dalam sarung abntal untuk menyorok. Mungkin mereka main sorok-sorok. Geli hati melihat mereka bermian dan bergurau.

Kiki sedang aim Bujang untuk diterkam, dan bujang berpusing-pusing untuk mengelak atau mungkin untuk menyerang semula.

Acik sedang memerhatikan Kiki yang menyorok di balik langsir atau mungkin bersedia untuk melompat ke atas bantal dengan diperhatikan oleh Bujang. katuil saya tak pernah nampak kemas, bangun pagi selepas mengemas dan tak sampai 2 jam mereka sudah mengusutkan semual. Apa nak kata nak marah tak sampai hati... sabar dan redha aja.

No comments: