20 December 2015

Hero Yang Manja

Ini adalah gambar Hero selepas sebulan saya ambil dia. Hero cepat menyesuaikan diri. Sebaik sahaja dia dah boleh berjalan (walaupun sedikit tempang), Hero dah jelajah rumah kami di setiap ceruk.

Yang paling Hero suka adalah bantal kucing ini yang diwarisi dari Si Comel. Semua kucing saya sukakan bantal besar ni. Dan kini Hero yang selalu berguling di atasnya, kadang-kala Oky dan Abang (Si Baby) juga akan tidur petang di atasnya.

Berbagai aksi Hero yang menunjukkan dia mula memanjakan dirinya dengan saya. Bila saya masuk bilik untuk mandi atau solat Hero, Abnag dan Tuah akan tunggu sehingga saya selesai.

Manjakan dia, terfikir oleh saya kenapa ada manusia yang sanggup buang anak kucing sekecil ini di tengah-tengah kesibukan jalan raya. Bagaimana rasa hati mereka apabila suatu hari mereka terserempak dengan anak kucing yang dibuang mati di tengah jalan.

Tak pelah biarlah saya pelira dia. Sekarang ni pun kesihatan Hero dah banyak perubahan, hanya masalah kencing kotor dan susah nak buang air besar je. In Sya Allah lama-lama baiklah tu...

No comments: