12 November 2015

Apa Nama Nak Berikan Pada Dia?

Selepas 2 minggu, baru saya berikan nama kepada dia. Nama yang sangat sesuai adalah HERO kerana dia sememangnya hero kerana berjaya mengatasi sakit yang dia alami dan semangat dia seperti hero yang ingin terus hidup.

Hero masih belum pulih 100%, dia masih susah untuk buang air besar, walaupun air kecilnya dah tidak warna gelap lagi. Kaki kirinya masih lagi dengkut dan ibu saya letakkan minyak urut setiap hari walaupun tak tahu nak urut kat mana. Nampaknya kaki Hero ada perubahan baik sebab Hero dah mula berkejaran dengan Tuah.

Anak kucing ini sangat manja, walaupun kadang-kdang najis ada melekat di badanya dia masih nak tidur dengan saya. Terpaksalah saya bersihkan dia selalu dan hairanya bila saya bersihkan dia, dia sendiri akan menilat dirinya supaya bersih sebaik sahaja naik ke atas katil.

Hero kini menjadi perhatian semua kucing lain di rumah saya sebab dia paling kecil, makan dalam pinggan siap dengan 4 kaki dan mengeow yang kuat. Semoga Allah berikan dia kesihatan yang baik dan rezeki yang melimpah ruah.

No comments: