02 July 2015

Bujang Selamat Dioperasi

Alhanmdulillah semalam (1 Julai 2015) Bujang selamat dioperasi kerana neutered. Semoga selepas dari ini dia lebih tenang, tidak marah-marah dan tidak bergaduh dengan kucing-kucing saya yang lain.

Mula dari bertolak, Bujang bising-bising di dalam kereta dan masih mengeow apabila tiba di Vet jain, mungkin dia dapat rasakan dia diapa-apakan.

Rupanya proses di Vet jasin cepat siap dan daya bawa balik Bujang ke rumah dalam keadaan dia masih pengsan lagi. Makanya mudahlah saya memindahkan Bujang dari dalam Carrier ke dalam sangkar supaya Buajng tidak lasak apabila sedar kelak.

Bujang sedar dalam jam 12.15 tenagah hari dan mula menjilat tempat luka, saya terpaksa pakaikan e-kolar supaya dia tidak boleh menjilat luka tersebut. Menjelas petang Bujang dah ok, dah boleh minum dan makan. Dan pagi tadi saya mendapat semula Bujang saya yang nakal dan manja. Alhandulillah semuanya ok je.

No comments: