11 August 2015

Pengalaman Itu tanda Kasih Allah

Entah kenapa tiba-tiba kedua-dua tayar kereta saya sebelah kiri pancit. Dalam berbual-bual dengan mak tiba-tiba bunyi bising. Saya hentikan kereta dan memeriksa dan mendapati tayar kempis habis.

Masa makin berlalu dan mak perlu ke Klinik Selandar untuk check-up dan booking untuk rawatan selanjutnya. Nasib baik ada yang sudi membantu. Sementara menunggu bantuan dari kedai tayar berhampiran saya terpaksa menukar tayar belakang dulu. Kereta ni memang berat.

Lepas bantuan tiba saya minta mereka ketatkan skrew tayar dan menggantikan tayar hadapan. Inilah tanda Allah swt masih kasihkan makhloknya. Ini adalah tanda ingatan supaya saya melihat semula apa yang tak kena atau tersalah laku. Insaf selepas itu dan berdoa untuk kesejahteraan. Jangan terlalu memandang buruk atau buruk sangka kepada Allah swt. Dia beri setelah kita diuji. Itulah kata-kata ahli agamawan. Apa pun saya tetap bersyukur atas ujian dan rahmat Nya.

No comments: