05 April 2016

Berlaman di FBS

Masa saya berpindah dari Taman Saga ke Melaka, saya bawa sama semua pokok bunga dan pasu-pasu serta meja kerusi taman yang dihadiahkan oleh Abang Jaafar sekeluarga. ANtara pokok yang dibawa adalah pokok nenas, Di atas adalah deretan pokok nenas yang saya dan emak saya tanam yang di bawa dari Taman Saga dan yang ditanam di sini.

Tempat saya dan mak beriadah di waktu petang terutamanya pada hari Sabtu dan Ahad. Saya pelihara semula semua pokok-pokok yang hampir mati, dan banyak juga pokok-pokok bunga saya terutamanya okid dan kaktus.

Ini sahaja kaktus yang berjaya diselamatkan, maklumlah hampir 9 bulsn mereka ditinggalkan tanpa seliaan.

Antara pasu-pasu yang masih elok dan banyak pokok yang telah mati.

Deretan pokok okid yang masih boleh diselamatkan.

No comments: