26 October 2015

Dia Beransur Pulih

Alhamdulillah selepas 2 hari, anak kucing yang diselamatkan dari Wisma Negeri Melaka kelihatan beransur pulih. Dia dah mula biasa dengan tempat buang air dan kandang kecil ini. Kandang dia saya letakkan di tengah-tengah rumah di bawah kipas.

Walaupun susah nak berak tapi dia tetap berazam untuk hidup. Lihat saja mata si kecil ini seakan-akan berkata kasihankan saya dan selamatkan saya. Selepas dibersihkan mata dan hidungnya namapk comel dia, saya masih belum mandikan takut menjejaskan luka-luka di bahagian punggung dan ekor dia.

Bila malam saya tinggalkan dia di tengah-tengah rumah dan dia mula mengeow dengan kuat, hari berikutnya saya bawa masuk ke dalam bilik tidur saya tetapi masih tidur di dalam sangkar kecilnya.

Dah macam kucing besar, dia nak makan di luar kandang.

No comments: