05 September 2015

Pantang Bentang Sesuatu

Pantang saya bentang sesuatu, mereka akab berebut-rebut landing di atasnya. Sebaik sahaja bentang jubah saya untuk direpair belum sempat buat apa-apa Acik dah bergolek. Saya tak sampai hati nak alihkan dia maka biarkan sahaja le.

Acik siap mengemaskan diri dan menjilat bulunya macam dia nak tidur atas jubah tu. Agaknya cam tu lah kucing baginda Rasulallah saw yang akhirnya tertidur Muaze hingga baginda Rasul tak sampai hati nak alihkan dia.

Selepas tu berlari-lari pula Tuah Fitri dan terus bergolek saya dan menguit-guit jubah tu.

Jubah dah jadi macam kain buruk dan Acik pun dah pindah agaknya meluat dengan Tuah.

Tuah Fitri, nama dia je pun dah tahu dia bertuah, mana tidaknya biarlah dia buat apa pun saya tak akan marah punya. Macam dia tahu kita sayangkan dia.

No comments: